Hoe een fatsoenlijke tandheelkundige gezondheid hebben

Als het gaat om uw mondgezondheid, wordt het soms op de rugbrander geplaatst voor meer directe dingen die in uw leven gebeuren. Als dit hier en daar gebeurt, is het niet veel. Maar als u uw mondgezondheid de hele tijd op de rugbrander zet Bladegrup, moet u zich zorgen maken!

Het lijkt misschien niet alsof mondgezondheid belangrijk is, maar het is wel belangrijk. We moeten voor onze tanden zorgen, want we hebben een lange levensduur om te leven en eten is veel uitdagender zonder tanden. U moet zich ook bewust zijn van de dingen die u in uw mond zet, zoals met nicotine gevulde kauw en dip. Deze stoffen kunnen net zo waarschijnlijk mondkanker veroorzaken als roken longkanker veroorzaakt.

Borstel, niet schrobben

Schrob je tanden zoals je je vloeren wilt schrobben, zal het tandglazuur alleen maar slijten, wat ongemak en extra gevoeligheid tot gevolg heeft. Om uw tanden schoon te houden, gebruik zeer weinig kracht. Gebruik een zachte borstel en ga er licht overheen. U bent niet aan het wassen of schuren, u polijst een delicate parel.

Wanneer u te hard schrobt, beïnvloedt u ook uw tandvleeslijn. Wanneer u te hard op uw tandvlees borstelt, kan dit ertoe leiden dat het tandvlees geïrriteerd en ontstoken raakt. Als dit te vaak gebeurt, kan uw tandvlees beginnen te krimpen en teruglopen. U wilt dit niet omdat een terugwijkende tandvleeslijn veel problemen kan veroorzaken, waaronder het blootstellen van uw dentine (de laag onder de tand zelf) aan de harde elementen van de mond. U kunt een abces krijgen door de vorming van bacteriën of een parodontale aandoening waarbij een infectie uw tandvleesweefsel vernietigt, inclusief de ondersteunende botten die uw tanden op hun plaats houden!

Sodas vermijden

Dit is een moeilijk te volgen tip, maar sodas zijn om een aantal redenen schadelijk voor de tanden. Ze bevatten een grote hoeveelheid suiker, hebben kunstmatige kleuren die je tanden zullen bevlekken en zijn zeer zuur. De fosfor- en citroenzuren zijn een grote zorg omdat ze (te) weg eten bij uw tandglazuur, waardoor het zachter en gevoeliger is voor holtes. Terwijl u op het bent, beperken suikerbieten binges. Suiker veroorzaakt een toename van bacteriën en zuur in de mond. Voor elke zoetzure behandeling of drank die u consumeert, verhoogt u de zuurproductie in uw mond tot 20 minuten.

In plaats van het drinken van dranken met suiker erin, probeer gewoon water te drinken. Water is gezond voor u omdat uw lichaam er naar verlangt, vooral als u een grote hoeveelheid zout of suiker consumeert. Uw lichaam heeft het ook nodig om uw nieren door te spoelen en uw organen in goede conditie te houden. Op een warme, vochtige dag vraagt je lichaam om water te krijgen terwijl je voortdurend zwetend bezig bent om te proberen koel te blijven wanneer je buiten bent. Als u niet van gewoon water houdt, voeg er wat fruit aan toe voor smaak, zoals aardbeien, citroen, perziken of zelfs komkommers.

Borstel na maaltijden

Veel tandartsen raden aan om na elke maaltijd te borstelen. Als dat mogelijk is, is het een geweldige manier om suikers tegen “nesten” in je tanden te houden. Er is echter een optimale tijd om dit te doen. Voor de beste resultaten moet u na het eten minstens 30 minuten wachten met poetsen. Als u na een maaltijd niet kunt borstelen, kauw dan een stuk suikervrij tandvlees.

De reden dat het zo kritisch is om na het eten te borstelen is om de overgebleven voedseldeeltjes, die op suiker geplakt zitten, en tandplak te verwijderen dat zich tussen de tanden opbouwt na het eten. Omdat we bacteriën in onze mond hebben die graag met suiker voeden, is er na het eten altijd een smorgasbord voor de bacteriën die in onze mond leven. Het zuur dat ze produceren kan ons tandglazuur afbreken en ons ertoe brengen holtes te ontwikkelen en een reis naar de tandarts te maken. Niemand wil dat!